Η Νάντια Παπαδούλη είναι γνωστή στην τοπική αγορά του Βόλου τόσο για τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που διαθέτει όσο και για την άμεση εξυπηρέτηση! Είναι καθημερινά στο κατάστημά της με χαμόγελο και χαρούμενη διάθεση, προσφέροντας σε όλους πληροφορίες για όλα.

Παρά το γεγονός ότι διαχειρίζεται μια από τις λίγες βιοτεχνίες αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, συνεχίζει τις προσπάθειές της διατηρώντας ένα φυσικό κατάστημα στο κέντρο της πόλης, όπως επίσης και 2 ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσα από τα οποία ξεφεύγει από τα στενά όρια της Μαγνησίας.

Πρόκειται για μια πρόσχαρη, αλλά δυναμική γυναίκα που διατηρεί την επιχείρησή της σε υψηλά επίπεδα και στηρίζει τον αθλητισμό σε κάθε της βήμα.

Ας την γνωρίσουμε καλύτερα!

Νάντια, πόσα χρόνια έχεις την επιχείρησή σου και δραστηριοποιείσαι σε αυτό τον χώρο;

Το συγκεκριμένο μαγαζί το έχω από τον Δεκέμβριο του ’96. Η επιχείρηση, βέβαια, είναι οικογενειακή και λειτουργεί από πολύ παλιότερα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Είχαμε κι άλλο κατάστημα στη Δημητριάδος και τη βιοτεχνία, και εγώ με τον σύζυγο ασχοληθήκαμε μεταγενέστερα και με το κολυμβητικό κομμάτι.

Με ποιόν τρόπο ασχοληθήκατε με αυτό;

Έχουμε μια κολυμβητική εταιρεία, πέρα από το κατάστημα, την οποία την τρέχω εγώ και ο άντρας μου και προμηθεύουμε σωματεία σε όλη την Ελλάδα με κολυμβητικό εξοπλισμό.

Από όλα αυτά τα χρόνια της εμπειρίας σας στον χώρο, θα έλεγες ότι είναι σταθερές οι καταναλωτικές τάσεις;

Η κάθε εποχή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά. Πιο παλιά ο κόσμος ήταν εντελώς διαφορετικός σαν καταναλωτής, ψώνιζε με διαφορετικούς τρόπους, πολύ πιο εύκολα, πολύ πιο απλά. Όσο περνάνε τα χρόνια, λόγω της κρίσης και όλων αυτών των καταστάσεων, σίγουρα τα πράγματα έχουν δυσκολέψει και έχουν αλλάξει συνήθειες και οι καταναλωτές.

Απο’κει και πέρα όταν είσαι ο ίδιος μέσα σε ένα κατάστημα τόσα χρόνια, όπως είμαι κι εγώ, κι έχεις πλέον τόσο προσωπική επαφή με κάποιους πελάτες, σίγουρα η επαφή γίνεται πολύ πιο εύκολη πολλές φορές. Αλλά αυτό δεν παύει να έχει να κάνει και με τις γενικότερες συνθήκες.

Η αγορά του Βόλου θεωρείται δύσκολη αγορά;

Από τον περισσότερο κόσμο θεωρείται δύσκολη. Και γενικώς οι καταναλωτές πολλές φορές έχουν και παράπονα από τους εμπόρους, λένε για παράδειγμα ότι έχουν ψυχρή αντιμετώπιση. Εγώ δεν το έχω αντιμετωπίσει αυτό σαν κατάστημα, να σου πω την αλήθεια. Ποτέ δεν έχω παράπονα τέτοιου είδους. Είναι ίσως και ο χαρακτήρας του κάθε ανθρώπου. Εγώ γενικά δεν λειτουργώ σαν αφεντικό μέσα στο μαγαζί, περισσότερο με ενδιαφέρει να εξυπηρετήσω τον κόσμο. Οπότε δεν το έχω αντιμετωπίσει αυτό, αλλά γενικότερα η αγορά του Βόλου είναι δύσκολη αγορά .

Θα την χαρακτήριζες ανταγωνιστική;

Ανταγωνιστική όχι τόσο με την έννοια ότι έχει υπερπληθώρα καταστημάτων. Και εγώ δεν έχω βιώσει ανταγωνισμό και σε θέμα συμπεριφορών. Θεωρώ ότι όταν κάνεις σωστά τη δουλειά σου, δεν έχεις θέμα. Από άλλες επιχειρήσεις παρόμοιες έχω ακούσει σχόλια κατά καιρούς ανταγωνιστικά κτλ, αλλά αυτό δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με το Βόλο.

Όταν έχεις μια επιχείρηση που βλέπουν ότι πάει καλά και είσαι σωστός, νομίζω ότι πάντα υπάρχουν και τα θετικά και τα αρνητικά σχόλια. Και ο ανταγωνισμός είναι και υγιής και θεμιτός να υπάρχει, αρκεί να είναι σε επίπεδο που δεν κάνει ζημιά ο ένας στον άλλο.
Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στην τοπική αγορά θα ήταν ίσως να υπάρχει περισσότερη αλληλεγγύη μεταξύ των επιχειρήσεων, των πελατών;

Περισσότερο από τον απλό κόσμο θα ήθελα να υπάρχει αλληλεγγύη. Εγώ δεν έχω παράπονο με κανέναν συνάδελφο γενικά, ούτε ποτέ με έχει ενοχλήσει κανένας, και θεωρώ ότι ούτε εγώ έχω ενοχλήσει κανέναν.

Απο’κει και πέρα νομίζω πως όλο το πρόβλημα ξεκινάει από το ότι έχει αλλάξει πάρα πολύ ο καταναλωτής, όπως είπα και πριν. Λειτουργεί κοντόφθαλμα σε πολλές περιπτώσεις. Δεν βλέπει ότι αυτό που κάνει τώρα θα του βγει μετά από 10-15 χρόνια μπούμερανγκ.

Γιατί όλοι μεγαλώνουμε παιδιά κι αυτά τα παιδιά κάποια στιγμή θα βγουν στην αγορά εργασίας και όταν δεν θα υπάρχει καμία μικρομεσαία επιχείρηση να τα απασχολήσει, όλα θα πάνε στις μεγάλες επιχειρήσεις να βρούνε δουλειά κι εκεί τα πράγματα ξέρεις πως είναι, είναι πολύ σκληρά.

Όταν λοιπόν εμείς ψωνίζουμε ξανά και ξανά από τους ίδιους κοιτώντας το προσωρινό κέρδος και δεν σκεφτόμαστε παραπέρα, αυτά όλα σίγουρα θα γυρίσουνε μπούμερανγκ.

Θεωρείς ότι τα παιδιά σήμερα αθλούνται περισσότερο σε σχέση με παλιότερα; Τι έχεις παρατηρήσει από τον κόσμο που συναναστρέφεσαι εσύ καθημερινά;

Νομίζω ότι τα παιδιά αθλούνται πολύ περισσότερο σήμερα, όχι απαραίτητα πάντα σε επίπεδο πρωταθλητισμού, αλλά αθλούνται πάρα πολύ. Και οι γονείς επιδιώκουν να τα πηγαίνουν πάρα πολύ, νομίζω πολύ περισσότερο από παλιά. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει σχεδόν κανένα παιδί πλέον που δεν κάνει έστω ένα άθλημα, έστω μια φορά στη ζωή του, ας πούμε.

Έχουνε βοηθήσει πολύ σ’ αυτό και τα προγράμματα ΕΣΠΑ που έχουν βγει και πολλοί γονείς μπορούν να πάνε τα παιδιά δωρεάν ή με ένα πολύ μικρό αντίτιμο. Είναι πάρα πολύ καλό.

Ο αθλητισμός γενικότερα έχει πολλά οφέλη και προφυλάσσει τα παιδιά από χίλια-δυο πράγματα και νομίζω ότι οι γονείς σήμερα κάνουν πολύ καλά όσον αφορά αυτό το κομμάτι. Βέβαια όχι με υπερβολές, έτσι; Όλα τα πράγματα πρέπει να γίνονται με μέτρο.

Το να κάνει ένα παιδί ένα άθλημα που του αρέσει είναι καλό και παραγωγικό. Ειδικά τα αθλήματα με τα οποία ασχολούμαι εγώ, είναι αθλήματα που έχουν ας πούμε και άλλες χρήσεις. Επειδή είμαστε και μια πόλη που έχουμε θάλασσα, είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξέρουν τα παιδιά μας μπάνιο. Τόσα ακούμε ότι γίνονται γύρω. Πέρα δηλαδή από τα άλλα οφέλη του αθλητισμού, εμείς εδώ στο Βόλο έχουμε και συν ένα ακόμα.

Όσο για το κομμάτι του χορού κι αυτό έχει τα δικά του οφέλη, έχει την κίνηση, την ευλυγισία. Και μακάρι να πηγαίναν και περισσότερα αγόρια σε αυτά τα αθλήματα.

Θεωρείς ότι είναι και θέμα στερεοτύπων που δεν στρέφονται τόσα πολλά αγόρια στο χορό;

Φυσικά είναι κι αυτό, δεν μπορείς να πεις ότι είναι πολλοί γονείς δεκτικοί να κάνει το αγόρι τους χορό.

Είπαμε για το φυσικό κατάστημα, πες μας λίγο και για το ίντερνετ, για τα διαδικτυακά σου καταστήματα.

Το ίντερνετ είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο, το οποίο παίζει ήδη πολύ και θα παίξει πάρα πολύ και τα επόμενα χρόνια.

Εμείς σαν επιχείρηση προσπαθούμε να εξελισσόμαστε. Έχουμε ήδη δύο ηλεκτρονικά καταστήματα, το ένα αφορά το κολυμβητικό κομμάτι, www.boldbodyswim.gr, και το άλλο αφορά το κομμάτι του χορού, www.boldbody.gr.

Είναι δύο ξεχωριστά καταστήματα και το καθένα είναι εξειδικευμένο πάνω στο κομμάτι του αθλητισμού που αναφέρεται, με πάρα πολύ καλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για το Βόλο έχουμε και την επιλογή να γίνεται παραλαβή και από το κατάστημά μας και φυσικά μπορούμε να στείλουμε παραγγελίες σε όλη την Ελλάδα.

Στην Ελλάδα το ίντερνετ ακόμα δεν έχει φτάσει στο απόγειό του, θα φτάσει τα επόμενα χρόνια ακόμα περισσότερο κι εμείς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι σαν επιχείρηση.

Είστε ικανοποιημένοι από αυτές τις δύο διαδικτυακές προσπάθειες;

Μπορώ να πω πως είμαστε ευχαριστημένοι. Ο κόσμος το υποστηρίζει αρκετά και από άλλες πόλεις, γιατί εδώ στο Βόλο υπάρχει και το φυσικό κατάστημα, που ο καταναλωτής μας ξέρει. Φυσικά πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, σε όλα τα πράγματα! Ακόμα και στο φυσικό κατάστημα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης που είναι κοντά στα 25 χρόνια, πόσο μάλλον στο διαδικτυακό. Προσπαθούμε να δίνουμε ολοκληρωμένες λύσεις στα αγωνίσματα, είμαστε πάντα δεκτικοί, έχουμε τηλέφωνα επικοινωνίας, όποιος έχει οποιαδήποτε απορία μπορεί να επικοινωνήσει με εμάς και να τον βοηθήσουμε.

Αν σε ρωτούσαν πως θα έβλεπες την επιχείρησή σου σε 5 χρόνια από τώρα, πως θα ήθελες να είναι; Τι θα ήθελες να είναι ίσως διαφορετικό;

Να υπάρχω καταρχήν! Γιατί έτσι όπως είναι τα πράγματα καλό είναι να είμαστε και λίγο ταπεινοί, να μην είμαστε αιθεροβάμονες και να λέμε ότι εμείς είμαστε και κανένας άλλος. Γενικά θέλω να συντηρούμαστε καλά, να έχουν ανεβεί κι άλλο τα ηλεκτρονικά καταστήματα -αυτό είναι ο βασικός μου στόχος τώρα- και να συνεχίσουμε να έχουμε μια όλο και καλύτερη πορεία και να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας.

Το target group που εξυπηρετούμε είναι οι μικρότερες ηλικίες. Κοιτάμε να καλύψουμε τον γονέα που δυσκολεύεται, που θέλει να πάει τα παιδιά του στον αθλητισμό, που θέλει να βρει καλές αγορές και λύσεις, να του δώσουμε αυτό που θέλει σε προσιτό κόστος. Και πάντα με μια ποιότητα σταθερή.

Γνωρίζουμε ότι τα προϊόντα σας είναι κατά κύριο λόγο ελληνικά.

Κοιτάμε όσο το δυνατόν περισσότερο να είναι τα προϊόντα μας ελληνικά. Κάποια τα παράγουμε, κάποια τα εισάγουμε, φυσικά με συγκεκριμένες προδιαγραφές, αλλά οι περισσότερες εταιρείες που συνεργαζόμαστε είναι ελληνικές. Οπότε έτσι θεωρούμε ότι προσφέρουμε μια σταθερή ποιότητα. Και αυτό μας λένε και οι πελάτες μας. Μας λένε «ερχόμαστε, γιατί ξέρουμε ότι εδώ θα βρούμε καλά πράγματα». Κι αυτό πιστεύω είναι και η μεγαλύτερη επιβράβευση και επιτυχία της επιχείρησης.

Σκοπεύεις να επεκταθείς ακόμα περισσότερο, σε κάποιο άλλο άθλημα ίσως;

Όχι, στην παρούσα φάση δεν έχω κάποιο άλλο άθλημα στο μυαλό μου να επεκταθώ, γιατί αυτά τα δύο αθλήματα έχουνε απεριόριστες δυνατότητες και όπως είπα και πριν δεν έχουν εξαντληθεί όλες. Πάντα υπάρχει χώρος να εξελιχθείς και να εξειδικευτείς ακόμα περισσότερο. Υπάρχουν κι άλλα προϊόντα με τα οποία θα μπορούσαμε να εμπλουτίσουμε τη γκάμα μας.

Το θέμα είναι να μην έχεις πολλά καρπούζια κάτω από τις μασχάλες, αλλά να κοιτάς αυτό που έχεις να το έχεις όσο πιο σωστά μπορείς. Αυτός είναι ο στόχος μας εμάς.

Σωστά! Και είναι και στην κατάλληλη πόλη ένα κατάστημα σαν αυτό. Είναι δύο αθλήματα που παίζουν πάρα πολύ στο Βόλο. Οι σχολές χορού, οι διάφορες ομάδες κολύμβησης κτλ δείχνουν προτίμηση σε εσάς που είστε τόσα χρόνια στο χώρο; Έχετε καλή σχέση με τις τοπικές αυτές διοργανώσεις;

Ναι βέβαια, μας υποστηρίζουνε, μας στέλνουνε κόσμο, δεν έχω παράπονο. Απ’την άλλη πλευρά θα ξαναπώ, ότι επειδή είμαστε σε έναν τομέα που ο ανταγωνισμός δεν είναι τρομερός, να το πω έτσι, φυσικά και θα μπορούσε να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη στήριξη. Είμαστε τοπική επιχείρηση και πανελλαδικά υπάρχουν ελάχιστες εξίσου εξειδικευμένες. Πρέπει οι Βολιώτες να στηρίξουν την τοπική επιχείρηση. Σε γενικές γραμμές όμως, δεν μπορώ να πω ότι δεν μας στηρίζουν, αλλιώς μάλλον δεν θα υπήρχαμε κιόλας!

Η πόλη γενικά θεωρείς ότι στηρίζει τις τοπικές επιχειρήσεις;

Σίγουρα δεν στηρίζουν όσο θα έπρεπε τα τοπικά καταστήματα. Είναι όμως άλλο πράγμα το πως σκέφτεται ο απλός καταναλωτής και άλλο πράγμα πως σκέφτονται αυτοί που τρέχουν τα σωματεία και τις επιχειρήσεις. Οι απλοί καταναλωτές δεν είναι πάντα κατευθυνόμενοι. Όμως νομίζω γενικά πρέπει να ξεκινάνε απο’δω, από την περιοχή, και απο’ κει και πέρα η αγορά είναι ελεύθερη.

Είναι αυτό που λέμε ότι ο καταναλωτής διαμορφώνει την αγορά και όχι η αγορά εμάς. Πρέπει να είμαστε πιο επιλεκτικοί και να σκεφτόμαστε λίγο παραπάνω, γιατί δυστυχώς αυτό είναι ένα γενικό φαινόμενο που παρατηρούμε.

Είναι και το άλλο θέμα, ότι όταν βοηθήσουν τις τοπικές επιχειρήσεις, αυτές ποιούς θα απασχολήσουν; Δεν θα απασχολήσουν ανθρώπους από το Βόλο; Όταν δεν υποστηρίζεις την τοπική επιχείρηση και συνέχεια την συρρικνώνεις, θα γίνει αυτό που λέγαμε πιο πριν με τα παιδιά μας, που δεν θα μπορούν να βρουν δουλειά εδώ και θα πάνε αλλού.

Πριν σε χαιρετίσουμε, θα θέλαμε να μας αφήσεις ένα τελευταίο μήνυμα. Κάτι που θα ήθελες τώρα να μοιραστείς με τους αναγνώστες μας.

Αυτό που θα πω είναι γενικώς στηρίξτε την αγορά και τους ντόπιους επαγγελματίες, που προσπαθούν να επιβιώσουν στην πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση που όλοι βρισκόμαστε. Αν αυτό γίνει συνείδηση στον κόσμο, νομίζω ότι όλα τα άλλα θα έρθουν από μόνα τους.

Ευχαριστούμε πολύ, Νάντια, για τον χρόνο σου και όσα μοιράστηκες μαζί μας!

Κι εγώ ευχαριστώ πολύ!

Συνέντευξη / Φωτογραφίες: Άννα-Μαρία Κέκια – Διαμαντούλα Χατζηαντωνίου

Κοινοποιήστε
Άννα-Μαρία Κέκια
Πτυχιούχος Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου με έφεση στην έκφραση μέσω του γραπτού λόγου. Στον τομέα της αρθρογραφίας έχω ασχοληθεί τόσο με γενική ειδησεογραφία, πολιτικά και κοινωνικά θέματα, όσο και με φωτορεπορτάζ, στήλες πολιτισμού, κριτικές δίσκων, αφιερώματα και συνεντεύξεις. Λάτρης της ανεξάρτητης και ερευνητικής δημοσιογραφίας με έμφαση στην ιστορία, την ψυχολογία, την εγκληματολογία και την κοινωνιολογία. Παράλληλη και αγαπημένη απασχόληση η τέχνη της φωτογραφίας.