Ο Αντώνης Καλομοιράκης ανήκει στους καλλιτέχνες που κουβαλάνε επάνω τους κάτι από την στόφα των ηθοποιών του καλού παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

Πολυτάλαντος, αφού εκτός από ηθοποιός είναι συγγραφέας και σκηνοθέτης, έχει καταφέρει να κερδίσει μέσα από το πηγαίο ταλέντο του μικρούς και μεγάλους.

“Ο ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ”

Μεταφερόμαστε στην εποχή των Βαλκανικών Πολέμων, όπου ένας βαπτιστικός παίρνει άδεια να επισκεφτεί την νονά του που έχει να την δει από την ημέρα της βάφτισής του, αν και ενδιαμέσως αλληλογραφούσαν. Την ερωτεύεται όμως και τα πράγματα περιπλέκονται. Εκτός αυτού τίθεται κι ένα άλλο θέμα: Είναι στα αλήθεια ο βαφτιστικός ή τον υποδύεται;

Η γαλλική φάρσα των Ενεκέν, Βεμπέρ και ντε Γκορς σε διασκευή και σκηνοθεσία του Χάρη Ρώμα αποτέλεσε μια θεατρική επιτυχία από τις λίγες. Ανατροπές που διαδέχονταν η μια την άλλη και το γέλιο του κοινού φυσικά αμείωτο. O Aντώνης Καλομοιράκης έκανε αίσθηση επί σκηνής κι εγώ προσωπικά θεωρώ πως είναι γεννημένος για το σανίδι.

“ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ”

Η επιστροφή της θρυλικής σειράς υπήρξε ένα από τα τηλεοπτικά γεγονότα της χρονιάς!Παλιά και νέα πρόσωπα που προστέθηκαν μας έκαναν να γελάσουμε ξανά, να συγκινηθούμε και να σχολιάσουμε τις ανεπανάληπτες ατάκες του Περίανδρου Πώποτα και του Φατσέα!

Το Κολοκοτρωνίτσι νιώθει πλέον πιο ασφαλές, αφού έχει τον δικό του αστυνόμο, τον αστυνόμο Μπρίλη! Λίγο άπειρος, μα με όρεξη για δουλειά, φιλώντας το χώμα που πατάει ο Πώποτας κατάφερε να γίνει αμέσως ένας από τους αγαπημένους μας ήρωες. Ο Καλομοιράκης στα καλύτερά του!

Ο ταλαντούχος και ιδιαίτερα συμπαθής ηθοποιός Αντώνης Καλομοιράκης απάντησε στο δικό του 10 στα 10 και τον ευχαριστούμε πολύ!

__________________________________

10 ΣΤΑ 10 ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΟΜΟΙΡΑΚΗ

1.Βρίσκεστε στο ίδιο πλοίο με ιστορική προσωπικότητα άλλης εποχής. Ποια θα θέλατε να είναι αυτή και τι θα την ρωτούσατε;

Θα ήθελα να βρεθώ με τον Άντον Τσέχωφ. Είναι μια καλλιτεχνική ιστορική προσωπικότητα που έχει παίξει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωσης της θεατρικής μου αντίληψης. Θαυμάζω απεριόριστα την ικανότητά του να γράφει μια ιστορία φαινομενικά δραματική, αλλά που έχει τόσο χιούμορ μέσα της. Έχει εντοπίσει ότι ο άνθρωπος γίνεται πολύ αστείος όταν είναι απελπισμένος, όταν φοβάται, όταν δεν αντέχει άλλο αυτό που του συμβαίνει. Θα ήθελα να τον ρωτήσω να μου πει μερικά παραδείγματα που τον οδήγησαν σε αυτά τα συμπεράσματα. Είμαι σίγουρος ότι ακόμα και η πιο απλή ιστορία, από το στόμα του Τσέχωφ θα είχε άλλη νοστιμάδα.

2. Πόση δόση δράματος κρύβει συνήθως μια κωμωδία ή μήπως καθόλου;

Πάρα πολύ. Η κωμωδία είναι ακριβώς αυτό, μια λοξή ματιά σε μια οδυνηρή πραγματικότητα. Ο ηθοποιός καλείται να πάσχει, να του συμβαίνει όλη η ταλαιπωρία επί σκηνής. Ο καλός κωμικός δεν κάνει «αστειάκια» για να γελάσει ο ίδιος. Το γέλιο αφορά το κοινό. Ας πούμε, μια πολύ γνωστή σκηνή από τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν είναι αυτή που είναι εγκλωβισμένος σε ένα κλουβί με ένα λιοντάρι. Ο φόβος του και η αγωνία να καταφέρει να ξεφύγει από το κλουβί χωρίς να ξυπνήσει το λιοντάρι δημιουργούν το αίσθημα του γέλιου στο κοινό. Ο ηθοποιός όμως, προκειμένου να μας πείσει και τελικά δημιουργήσει αυτό το αίσθημα του γέλιου, υποφέρει.

3. Έχετε να φάτε πάνω από μήνα και το στομάχι σας διαμαρτύρεται έντονα. Ξαφνικά ως εκ θαύματος στήνεται μπροστά στα έκπληκτα μάτια σας ένα τραπέζι που θα ζήλευε ακόμη και ο Λούκουλος. Αρπάζετε πιρούνι και μαχαίρι όταν ακούγεται μια φωνή: ”Αντώνη είσαι σοβαρός; Έτσι και φας έστω και μια μπουκιά χάνεις το Oscar σου!” Πώς αντιδράτε;

Μετά από ένα μήνα; Εγώ δεν αντέχω την πείνα για μία ώρα, βλέπεις πόσο αδύνατος είμαι! Ποιο όσκαρ; Φέρε εδώ το πιρούνι.

4. Ο Καλομοιράκης έχει πει ποτέ “Τι τύχη κακή είναι αυτή”;

Το έχει πει. Κάποια στιγμή ειδικά, που το ένα συνέβαινε μετά το άλλο, το είπα κάμποσες φορές. Όμως τελικά όλες αυτές οι αλλαγές είχαν γίνει για καλό, οπότε του μπεκή. Γενικά αισθάνομαι τυχερός άνθρωπος.

5. Η έμπνευση σας έχει γυρίσει ποτέ επιδεικτικά την πλάτη;

Κοίταξε να δεις, η συγγραφή είναι μια υπέροχη διαδικασία, που απαιτεί να συγκεντρώσεις το μυαλό και τις δυνάμεις σου και να τις μετατρέψεις σε μελάνι. Η βασική μου ιδιότητα είναι ηθοποιός. Η υποκριτική και η γραφή είναι δύο εκ διαμέτρου αντίθετες διαδικασίες. Η υποκριτική είναι εξωστρεφής και φασαριόζικη, ενώ η γραφή θέλει απομόνωση και ησυχία. Όταν παίζω και πρέπει παράλληλα να γράψω, η έμπνευση δε μου φέρεται με τον καλύτερό της εαυτό, ακριβώς γιατί η ενέργεια που χρειάζομαι και η νηφαλιότητα για να δημιουργήσω έχει καταναλωθεί. Σε γενικές γραμμές όμως οφείλω να παραδεχτώ και να ομολογήσω ότι η έμπνευση μου έχει σταθεί γενναιόδωρα.

6. Καλύτερα ένας πρωταγωνιστικός ρόλος σε ταινία με κακό σενάριο ή κομπάρσος σε ταινία με άριστη σκηνοθεσία;

Χωρίς να θέλω επ’ ουδενί να απαξιώσω ή να ακυρώσω την πολύ σημαντική δουλειά των κομπάρσων, νομίζω ότι δε θα την πάλευα. Εγώ θέλω να παίζω. Αυτό μου αρέσει, αυτό με ενεργοποιεί. Βλέπεις πόσο υπερεντασικός άνθρωπος είμαι. Αν με βάλεις σε μια γωνία απλά να παρίσταμαι, στο πλάνο θα φαίνεται ένα πλήθος ασάλευτο που παρατηρεί την κύρια δράση κι ένας κακομοίρης που δεν περνάει καλά και κουνιέται.

7. Ας αντιστρέψουμε τους όρους: Όλοι είναι για μια μέρα αόρατοι εκτός από σας. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε;

Κοίτα, έτσι όπως το φαντάζομαι, θα ξεκινούσα τα λεξοτανίλ!

8. Βρίσκεστε σε γνωστό στέκι και σας πλησιάζουν δύο έγκριτοι δημοσιογράφοι για κάποια δήλωση. Δέχεστε με χαρά όταν συνειδητοποιείτε ότι σας έχουν μπερδέψει με άλλο συνάδελφο. Πώς αντιδράτε;

Χαχαχα! Έχει συμβεί αυτό. Στη Θεσσαλονίκη. Παίζαμε τον «Βαφτιστικό της κυρίας» με τον Χάρη Ρώμα. Ο Όθωνας Μεταξάς έκανε τον ψεύτικο βαφτιστικό, κι εγώ τον αληθινό. Έρχεται λοιπόν η δημοσιογράφος, η κάμερα γράφει και λέει το φοβερό: “Δίπλα μας έχουμε τον βαφτιστικό της κυρίας, τον κύριο Όθωνα Μεταξά…”. γούρλα το μάτι μου εμένα από την αμηχανία και άντε να μη γελάσω και άντε να το διορθώσω. Δειλά δειλά της λέω ότι δεν είμαι ο Όθωνας, αυτή έκπληκτη με κοιτάζει και η προσπάθεια μου να μη γελάσω γίνεται ακόμα πιο μεγάλη. Το πιο αστείο είναι ότι δεν τα έκοψαν αυτά στο μοντάζ.

9. Αν τα καρτούν έκαναν μεταγλωττίσεις, ποιο θα θέλατε να σας μεταγλωττίσει;

Είχα μεγάλη αδυναμία στον Μπάρμπα-Στρουμφ. Γιατί όχι αυτός;

10. Ποιά από τις δέκα ερωτήσεις σας δυσκόλεψε περισσότερο και γιατί; (Οι απαντήσεις όλες και καμία απορρίποτονται!)

Η ερώτηση με τα καρτούν. Έχω τόση αδυναμία σε όλα. Κομμάτια με έκανες.

Φωτογραφίες κειμένου: Γιώργος Ανδριανάκης – Andrianakis photography

Κοινοποιήστε
Καθηγήτρια Γερμανικών, κειμενογράφος και συγγραφέας με τρία βιβλία στο ενεργητικό της: " Η κόρη του Ναζί", "Η φαλαινίτσα που ήθελε να γίνει γλάρος " και το πιο πρόσφατο "Γιατί το λεμονάκι δεν ήθελε να γίνει ποτέ πεπονάκι" από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη. Έχει έναν γιο και θεωρεί ότι η ευτυχία κρύβεται στα μικρά πράγματα που συνήθως προσπερνάμε. Αγαπημένη της ρήση: "Για να ανέβεις στην κορυφή, επιβάλλεται να ξεκινήσεις από την βάση."