Ο Γιώργος Ηλιόπουλος δεν είναι απλά ένας ακόμη ηθοποιός του οποίου το όνομα έρχεται να προστεθεί στον ήδη μεγάλο κατάλογο καλλιτεχνών. Τι να πρωτοπεί κανείς γι’αυτό το ταλαντούχο πλάσμα;
Εξαίρετος ηθοποιός, τρομερή πένα, γράφοντας θεατρικά έργα και σενάρια για τηλεόραση και κινηματογράφο, καθηγητής υποκριτικής και δημιουργός διαφημιστικών καμπανιών για επώνυμα προϊόντα, μα πάνω από όλα: καταπληκτικός άνθρωπος.
MY TOP THREE
Oμολογώ πως η επιλογή είναι δύσκολη, αφού ο Γιώργος Ηλιόπουλος διαθέτει ένα αξιόλογο και κυρίως πλούσιο σε έργα βιογραφικό. Το top three όμως όπως είναι σαφές περιορίζεται μόνο στον αριθμό 3, οπότε αναγκαστικά θα αναφερθώ στα ακόλουθα που αγαπώ ιδιαιτέρως:
ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ
Μια από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές επιτυχίες των τελευταίων ετών που αγαπάμε ιδιαίτερα. Η σειρά είναι πολύ προσεγμένη δίνοντας έμφαση σε κάθε λεπτομέρεια. Τον Γιώργο Ηλιόπουλο τον απολαμβάνουμε στον ρόλο του κουρέα, τον Προκόπη. Ένας ρόλος που του ταιριάζει γάντι αφήνοντας το προσωπικό του στίγμα στην δημοφιλή δραματική σειρά εποχή.
4ever
Ένα βραβευμένο έργο από την πένα του Ηλιόπουλου που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς. Ένα έργο που σχολιάζει με καυστικό τρόπο τις σχέσεις των ζευγαριών στην σύγχρονη δυτική κοινωνία. Το έργο παίχτηκε και στο εξωτερικό, συγκεκριμένα στην Αγγλία και Γερμανία, όπου επίσης απέσπασε άριστες κριτικές. Ακολούθησε και κινηματογραφική μεταφορά με αξιόλογες ερμηνείες.
ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΑΣ
Συνεχίζεται για 4η χρονιά η θετρική επιτυχία “Πως να καταστρέψετε την ζωή σας” σε σκηνοθεσία Βασιλικής Ανδρίτσου. Γράφει και ερμηνεύει ο Γιώργος Ηλιόπουλος, ξακαρδιζόμαστε στα γέλια εμείς! Δώστε βάση και στην μουσική επιμέλεια, η οποία έχει στοιχεία από το σινεμά.
Ένα αστείρευτο ταλέντο και ανήσυχο πνεύμα σαν τον Ηλιόπουλο σίγουρα έχει να προσφέρει πολλά ακόμη στην Τέχνη. Εμείς θα περιμένουμε όπως πάντα το επόμενο βήμα του…
_________________________________
Ο εξαίρετος ηθοποιός και δημιουργός Γιώργος Ηλιόπουλος βρήκε χρόνο για το δικό του 10 στα 10 και τον ευχαριστούμε πολύ!
10 ΣΤΑ 10 ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟ
1. Βρίσκεστε στο ίδιο πλοίο με μια ιστορική προσωπικότητα άλλης εποχής. Ποιά θα θέλατε να είναι και τι θα την ρωτούσατε;
Θα ήθελα να είχα γνωρίσει τον Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Πέρα από τα πολλά που θα είχα να τον ρωτήσω για τα έργα του -κυρίως για τις τραγωδίες του- θα ήθελα να μου πει που πήγε όταν σταμάτησε να γράφει; Με τι ασχολήθηκε; Τι γέμισε την καρδιά του τόσο ώστε να τον κάνει να αφήσει την πένα, ή τι του ράγισε τόσο την καρδιά που τον έκανε να φύγει μακριά από τα χαρτιά του; Βρήκε τις απαντήσεις που ήθελε; Μήπως συνειδητοποίησε πως οι απαντήσεις γεννούν κι άλλες ερωτήσεις; Μήπως οι απαντήσεις τον τρόμαξαν;… Καταλαβαίνετε πως θα ήμουν το χειρότερο ραντεβού της ζωής του! Η πιο εκνευριστική συνάντηση ever, που θα έλεγαν και τα πατριωτάκια του!
2. Διαβάζετε το ακόλουθο απόσπασμα από κάποιο βιβλίο που περιμένει εσάς να του δώσετε τον τίτλο που του αρμόζει. ”Βολεύτηκαν οι λέξεις που της είχε πει κάποτε πριν το μεγάλο αντίο σε κάποια γωνιά της λήθης κι έτσι με κόπο προσπαθούσε πλέον να τις δελεάσει προς τα έξω. Σκοτείνιασε το είναι της μόλις η εικόνα του κάτω από την ελιά με το κεφάλι του ανάμεσα στις ροζιασμένες χούφτες του ξεπρόβαλε και πάλι. Τι κι αν ήταν αμαρτωλός καρπός; Η ντροπή ήταν για τους δειλούς, όχι για εκείνη!” Λοιπόν… έχουμε τίτλο;
«Το ξεκαθάρισμα»…
Είμαι πολύ κακός στους τίτλους… Δεν έχω πιασάρικους. Eίμαι πιο πολύ κολλημένος στο γεγονός . Αυτό το κακό με όλους τους ηθοποιούς….
3. Έχετε να φάτε πάνω από μήνα όταν ξαφνικά στρώνεται μπροστά σας το πιο πλούσιο τραπέζι. Με συγκίνηση αρπάζετε μαχαίρι και πιρούνι όταν ξαφνικά ακούγεται μια φωνή. ”Georgie boy whats on your mind? Αν φας χάνεις το Oscar σου!” Πώς αντιδράτε;
Πραγματικά δύσκολη στιγμή ! Είμαι των ηδονών οπότε δύσκολα θα γύριζα την πλάτη σε ένα καλό φαγητό. Αλλά δεν ντρέπομαι να εξομολογηθώ πως το Όσκαρ και γενικότερα η αναγνώριση είναι κάτι που δε θα μπορούσα να αγνοήσω. Εννοείται πως θα ψωμολυσσούσα! Εννοείται πως θα παραμέριζα το φαγητό στην άκρη και θα περίμενα το Οσκαράκι μου! Έχουμε κάνει πολλές δουλειές ( για να μη πω οι περισσότερες) χωρίς λεφτά- που ο μόνος λόγος που τις κάνεις είναι η τριβή με την τέχνη σου και η επαφή με το κοινό. Ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στο στόχο, δέκα πιο μακριά από την τράπεζα!
4. Καλύτερα ένας πρωταγωνιστικός ρόλος σε ταινία με κακό σενάριο ή ένας ρόλος κομπάρσου σε ταινία με άριστο σενάριο;
Εννοείται κομπάρσος σε άριστο σενάριο! Δε θα με πείραζε, ακόμα και να φέρνω καφέδες στο σετ – αν μπορούσα να υπάρξω σε κάποια έργα ή σε κάποιες ταινίες που έχω λατρέψει, θαυμάσει και που είναι ο λόγος που επέλεξα αυτή τη δουλειά. Εγώ, αντιθέτως με δηλώσεις που διαβάζω μερικών συναδέλφων, έχω όνειρα για ρόλους ! Ακόμα περιμένω τη στιγμή που θα φωνάξουν το όνομα μου…
5. Ο ηθοποιός κυνηγάει τον ρόλο ή ο ρόλος τον ηθοποιό;
Ο ηθοποιός είναι εδώ και οφείλει να είναι διαθέσιμος. Ο ρόλος επίσης είναι εδώ και περιμένει να τον συναντήσεις. Αυτό που έχει σημασία ΕΙΝΑΙ ΑΝ Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΗΜΑ. Πόσο γενναιόδωρος θα είναι στο χώρο που θα του δώσει μέσα του. Πόσο τολμηρός θα είναι κι αν θα ακολουθήσει τη διαδρομή- όσο επίπονη κι αν είναι ή αν απλά θα βάλει τα παπούτσια του ρόλου και θα κάνει βηματάκια. Πόσο θάρρος έχει να κοιτάξει το χάος που του δείχνει ο ρόλος; Φυσικά μιλώ για μεγάλους ρόλους… Για αυτούς που ετοιμάζεσαι όλη σου την ζωή. Για αυτούς που αποφασίζεις να συναντηθείς όταν είσαι έτοιμος όχι όταν απλά στο πρότειναν, όταν απλά τα έκανες όλα, όταν τώρα πουλάς κι αν όχι τώρα πότε;
6. Βρίσκεστε σε γνωστό στέκι όταν σας πλησιάζει μια δημοσιογράφος για κάποια δήλωση. Είστε πρόθυμος αλλά στην πορεία διαπιστώνετε ότι σας έχει μπερδέψει με κάποιον συνάδελφο. Πώς αντιδράτε;
Ήτταααααα!!!!! Με χιούμορ φυσικά! Θα στενοχωριόμουν πολύ βέβαια δεν το κρύβω αλλά τι άλλο μπορείς να κάνεις από το να γελάσεις! Μου έχει τύχει να με βρίζουν μη ξέροντας πως είμαι εγώ! Είχε πολύ πλάκα! Με έβριζα κι εγώ – δεν ήθελα να τους την σπάσω!
7. Με λύπη διαπιστώνουμε πως κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει καλύψει επαρκώς την απορία μας. ”Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα;” Ω ναι, κρεμόμαστε από τα χείλη σας!
Τι έγινε πρώτα, η μέρα ή η νύχτα; To be or not to be? Ντομάτα ή τομάτα;… Τα διλήμματα είναι εκεί και ψάχνουν αιώνια απαντήσεις. Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε είναι πως δε ζητούν ΜΙΑ απάντηση. Δεν είναι μαθηματικά προβλήματα. Υπάρχουν για να μην καθησυχαζόμαστε. Για να μην τεμπελιάζει η σκέψη και κυρίως για να μην ηρεμεί η συνείδηση και το μυαλό μας. Υπάρχουν για να μη σταματά ποτέ η κίνηση μέσα μας… Άρα ούτε από εμένα θα έρθει απάντηση…
8. Η έμπνευση γυρνάει συχνά την πλατούλα της στον Γιώργο Ηλιόπουλο ή δεν τολμάει να το κάνει;
Δεν πιστεύω σε αυτό. Θυμίζει το κλισέ από μελό ταινίες που κάποιος καταραμένος ποιητής ή συγγραφέας μουτζουρώνει σελίδες αναμαλλιασμένος, ακούγεται δραματική μουσική, τσαλακώνει ζορισμένος την σελίδα… Απελπισμένος κρατά το κεφάλι του… μπλα… μπλα…
Για εμένα είναι θέμα τόλμης και αντοχής- όπως και η συγγραφή γενικότερα είναι μια συνεχής άσκηση θάρρους. Αυτό που έχει σημασία είναι να θέσω το ερώτημα και να ξεκινήσω το ταξίδι για να βρω απαντήσεις . Αυτό που με τρομάζει μεγαλώνοντας είναι να μη χάσω αυτή τη τόλμη μου. Αυτή την απερισκεψία να μπλέξω με αντιπάλους που θα με σαπίσουν στο ξύλο, να μη φοβηθώ να χτυπήσω τρομακτικές πόρτες , να περπατήσω σε μονοπάτια που στην πραγματική μου ζωή ούτε να σκεφτώ δεν τολμώ… Δεν είναι θέμα έμπνευσης. Είναι θέμα βολέματος. Είναι θέμα: μια χαρά τα έχω καταφέρει ως τώρα- τι ψάχνω να βρω; Είναι θέμα άλλου τρόπου σκέψης: που να μπλέκεις μωρέ, εσύ τώρα θες καινούργιο ψυγείο!
9. Αν τα καρτούν μεταγλώττιζαν ανθρώπους ποιό θα θέλατε να μεταγλωττίσει εσάς και γιατί;
Νομίζω ο Μπαγκς Μπάνυ. Είχε πλάκα, είχε πολλά πρόσωπα, έκανε πολλά ακραία πράγματα κι από την άλλη μου αρέσουν οι λαγοί!
10. Ποιά από τις 10 ερωτήσεις σας δυσκόλεψε περισσότερο και γιατί; (Οι απαντήσεις όλες και καμία θεωρούνται άκυρες!)
Η πρώτη… Αυτή με τα ιστορικά πρόσωπα κι αυτό γιατί η Ιστορία ποτέ δεν στάθηκε καλή με την ανθρωπότητα. Πάντα έδειχνε το σκληρότερο πρόσωπο της. Ο άνθρωπος σε όλες τις ιστορικές στιγμές έπρεπε να αγωνίζεται… Κανένα πρόσωπο δεν κατάφερε να δώσει λύσεις στα βασικά ανθρώπινα προβλήματα. Κανείς ποτέ δεν έδωσε απαντήσεις στις αγωνίες και τα βασανιστικά ερωτήματα τις ανθρώπινης ψυχής… Ίσως γι’αυτό η Ιστορία δεν μας δίδαξε ποτέ τίποτα. Ήταν πάντα μια σκληρόκαρδη και σαδίστρια δασκάλα…