Η καλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος είναι απαραίτητη για την υγεία του οργανισμού μας γενικότερα. Πολλοί από εμάς έχουν ταλαιπωρηθεί ή ταλαιπωρούνται ακόμα από προβλήματα του εντέρου και τα συνήθη συμπτώματα τους, όπως δυσκοιλιότητα, διάρροια, φούσκωμα, πόνους.

Δεν είναι λίγες οι φορές που αυτά τα συμπτώματα επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητά μας και μας μειώνουν τη διάθεση.

Δεν χρειάζεται όμως να απελπιζόμαστε, καθώς υπάρχουν λύσεις για όλα και με μικρές, αλλά ουσιαστικές αλλαγές στις συνήθειές μας μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που μας ταλαιπωρούν.

Πώς μπορούμε λοιπόν να βοηθήσουμε το έντερό μας να λειτουργεί σωστά;

Λέμε ναι!

Στα ελαφριά λαχανικά
Συνήθως τα βραστά λαχανικά, όπως τα κολοκυθάκια, το μαρούλι, τα χόρτα και οι κομπόστες φρούτων είναι πιο εύπεπτα και πιο «ανεκτά» στο στομάχι μας.
Στα προβιοτικά
Μελέτες υποστηρίζουν ότι τα συμπληρώματα προβιοτικών βοηθούν στην αντιμετώπιση του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου. Ενδεχομένως, λοιπόν, να  βοηθήσει η λήψη προϊόντων πλούσιων σε προβιοτικά, όπως το γιαούρτι και το κεφίρ.
Στο περπάτημα
H άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι) μπορεί να βοηθήσει θεαματικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του εντέρου. Έχει παρατηρηθεί ότι όσοι πάσχοντες ασκούνται, δεν χρειάζονται φαρμακευτική αγωγή. Δοκιμάζουμε, λοιπόν, ένα έντονο καθημερινό περπάτημα (για 20-30΄) ή κάποια άλλη αεροβική άσκηση που μας ταιριάζει.
Στο νερό
Καλό είναι να πίνουμε περίπου 2 λίτρα νερό την ημέρα και να καταναλώνουμε τροφές με μεγάλη ποσότητα νερού, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.
Στο χαμομήλι και τη μέντα
Tα αφεψήματα χαμομηλιού και μέντας μπορούν να απαλύνουν τους σπασμούς του εντέρου και να μας ανακουφίσουν από τον πόνο και το φούσκωμα.

Λέμε Όχι!

Στο άγχος
Είναι σημαντικό να ελέγχουμε και να μειώσουμε το στρες στην καθημερινότητά μας, όσο το δυνατόν περισσότερο. Επίσης, σε περιόδους έντονης πίεσης, πρέπει να προσέχουμε ακόμα περισσότερο τη διατροφή μας.
Στα μεγάλα γεύματα και τα βαριά φαγητά
Όσοι καταναλώνουν μικρά και συχνά γεύματα μέσα στη μέρα, τείνουν να διατηρούν περισσότερο ένα σταθερό, χαμηλό βάρος. Οι πολλές, μικρές δόσεις φαγητού μέσα στη διάρκεια της μέρας ενεργοποιούν τον μεταβολισμό, βοηθούν στην ευκολότερη πέψη, αλλά και περιορίζουν τις έντονες λιγούρες.
Στα ακατάστατα γεύματα
Είναι αρκετά σημαντικό να τηρούμε, όσο μπορούμε, τις ώρες των γευμάτων μας (πρωινό, γεύμα κλπ.). Mε αυτό τον τρόπο, βοηθάμε στη σωστή ρύθμιση της λειτουργίας του εντέρου.
Στο λίπος
Περιορίζουμε τα λιπαρά ή τα τηγανητά τρόφιμα. Εάν μας ενοχλεί το λίπος, τότε πρέπει να περιορίσουμε τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα κρέατα, τις λιπαρές σάλτσες, τα γλυκά με σαντιγί και το βούτυρο.
Στα πολλά φλιτζάνια καφέ
Υπάρχουν ενδείξεις ότι η υπερβολική κατανάλωση καφέ (πάνω από 4 φλιτζάνια την ημέρα) ενοχλεί ορισμένους πάσχοντες. Προσοχή λοιπόν στην πρόσληψη καφεΐνης, όπου κι αν αυτή περιέχεται (αναψυκτικά τύπου κόκα κόλα, τσάι, σοκολάτα).

Όταν τα συμπτώματα επιμένουν ή αν υπάρχουν και πιο ανησυχητικά συμπτώματα, όπως αίμα στα κόπρανα, απώλεια βάρους, αναιμία, ξαφνική αλλαγή στη συχνότητα ή τη μορφή των κενώσεων, τότε πρέπει να απευθυνθείτε σίγουρα σε κάποιον γιατρό για τις απαραίτητες εξετάσεις.

Κοινοποιήστε
Φερενίκη Καλαφάτη
Πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης και Φυσικής Αγωγής της Κομοτηνής. Στόχος της να κάνει τον κόσμο να αγαπήσει την άσκηση και να γίνει τρόπος ζωής τους. Οι αγαπημένες της ασχολίες έχουν ως βάση την κίνηση του σώματος και κατ'επέκταση την σωματική και πνευματική εξέλιξη. Έχει ασχοληθεί επίσης με τον χορό και της αρέσουν οι φωτογραφήσεις.